NederlandsI English
NederlandsI English

THE DEATH CAR 2018

DE KUNST VAN
FILMS MAKEN

Velen zullen films, of short films, als de artistieke kant van film maken zien, en het produceren van commercials als het tegenovergestelde. Nu sluiten wij ons niet helemaal aan bij deze stelling, want het vertellen van een verhaal in een commercial door het gebruik van camera werk, belichting en de kunst van het acteren kan ook als een artistieke rol gezien worden. Het verstoppen of strategisch plaatsen van een gesponsorde boodschap kan zelfs een boost gevenaan de storytelling waarde van  je productie. Maar aangezien niet iedereen een goede commercial kan waarderen, willen we ook laten zien dat Move niet alleen bestaat uit gesponsorde producties. In 2016 lanceerde we alweer onze derde shortfilm, The Death Car. Een productie waar we nog steeds trots op zijn,en een ervaring die we graag met jullie willen delen.

THE DEATH CAR
PRODUCTIE

Voor de productie van onze short film hadden we een Budget nodig dat was vastgesteld op €1200, wat we op moesten halen door het gebruik van crowdfunding. Niet wetend of we het bedrag gingen halen startte we de pre-productie. We schreven zelf het script dat gebaseerd was op een oud verhaal, waarbij we bepaalde scenes hebben toegevoegd of aangepast zodat het verhaal geschikt was voor film. Na het script volgde de locatie scouting, het voorbereiden van de props, en het belangrijkste onderdeel, de casting. De locatie van onze productie was vrij afgelegen dus moesten we onze vertrouwen steken in de vrijgevigheid van onze acteurs dat ze vrijwillig de afstand wilde afleggen, en gelukkig waren drie geweldige acteurs daar tot toe bereid. Samen met Claudia Klomp, Eugen Zomer, en Brendan Hormann als acteurs stond de productie op het punt om te beginnen, zelfs zonder nog het vereiste bedrag te hebben verzameld, maar voordat we daarzorgen over konden maken gebeurde er iets anders. Op een de locaties waar we een aantal rij scenes voor green screen zouden filmen moest verduisterd worden. Terwijl we uitvoorbereiding de dag van te voren de ramen van de loods aan het verduisteren waren viel Stef van een 6 meter hoge ladder op een betonnenvloer. Een ambulance ritje en twee dagen in het ziekenhuis verder hadden we een licht gewonde Stef, die verkondigde dat die zich prima voelde maar geleden had aan een serieuze schedelbreuk, waar die gelukkig niks aan heeft overgehouden. Maar we hadden nog steeds geen film. Na Stef zijn herstel haalden we eindelijkde vereiste som geld wat zelfs €1500 was geworden, en waren we in staat alle scenes te filmen die we in gedachten hadden. En in minder dan drie dagen schoten we onze derde short film, met succes. De short film ging op 30 Juni 2018 in première en laat tot op de dag van vandaag nog steeds mensen schrikken.

VMN MEDIA
AND AMT

Vak media net (VMN), Netherlandsbiggest B2B publisher, called upon our company for a last-minute shoot thatwould serve as a trailer for one of their magazines, in this case being AMTmagazine. Together with ambassadors from both organizations we wrote a script thatserved the needs of AMT. The production was to be used asa trailer that would activate students to join the famous automotive contestthat AMT organizes each year.  We set our mind on a trailer thatwould showcase two automotive students that would serve as the solution for astruggling race team, targeting the audience and giving examples for future jobprospects of you are on an expertise level that can win the competition.

VMN MEDIA
AND AMT

Vak media net (VMN), Netherlandsbiggest B2B publisher, called upon our company for a last-minute shoot thatwould serve as a trailer for one of their magazines, in this case being AMTmagazine. Together with ambassadors from both organizations we wrote a script thatserved the needs of AMT. The production was to be used asa trailer that would activate students to join the famous automotive contestthat AMT organizes each year.  We set our mind on a trailer thatwould showcase two automotive students that would serve as the solution for astruggling race team, targeting the audience and giving examples for future jobprospects of you are on an expertise level that can win the competition.

VMN MEDIA
AND AMT

Vak media net (VMN), Netherlandsbiggest B2B publisher, called upon our company for a last-minute shoot thatwould serve as a trailer for one of their magazines, in this case being AMTmagazine. Together with ambassadors from both organizations we wrote a script thatserved the needs of AMT. The production was to be used asa trailer that would activate students to join the famous automotive contestthat AMT organizes each year.  We set our mind on a trailer thatwould showcase two automotive students that would serve as the solution for astruggling race team, targeting the audience and giving examples for future jobprospects of you are on an expertise level that can win the competition.

NAAR PROJECTEN